maailman sivusta

Hannu Helin 1944-2011

Suunnittelin kaikkea typerää, ihan vakavissani. Mun El Mä & ‘pas belles lettres’ ovat naurettavan kokonaisvaltaisia, muka elämän ja kuoleman kysymys. Moneen vuoteen ei mitään, arvostelun arvostelua. Niinpä päätin menetellä aivan toisin, ei mitään julkisuutta Maailman sivulle missään (paitsi blogissa), en lähetä arvostelukappaleita mihinkään, en missään tapauksessa ainakaan Hesariin… ääh, olen selittänyt aiemmin miksi. Voiko niin elää ja julkaista? – Olin taas kerran väärässä, ei siitä mitään tullut, ei voi. Sillä tyylillä joutuu vaan yhä syvemmälle kaiken ulkopuolelle, pienienkin piirien, ja prognoosi on sama kuin jos yrittäisi lopettaa kirjoittamisen. – Olen tiennyt jo kauan, että jos en jatkuvasti ja säännöllisesti tee työtä, kirjoita, alan voida todella pahoin, sekä fyysisesti että henkisesti. Olen pahasti koukussa runouteen, täysi nisti, en pääse eroon, nothing is higher, more sticky icky than it, xcept orgasm, so no rehab for me. Olen muuttumassa runoksi, mies josta tuli runo. – Taidan olla koukussa tähän puskasta huuteluunkin – kai se on sitä että olen niin vitun yksin. Näköjään tarvitsen ainakin jonkin kommentin tai potkun muutaman vuoden välein 😉 – ei tätä muuten jaksa. – Anyway, olen kiitoksen velkaa Karri Kokolle ‘joka käänsi pääni’, ja tietysti otettu tästä.

Kuin olisin noussut kuolleista, minulla on nyt oikeus elää ja kirjoittaa, mukamas, kaikki pyydykset on vesissä, viritelmiä kesken, en sitten tiedä julkaiseeko ne Helinium Inc. – joka olisi puhdas pöytä, vai kuka… lieneekö tuolla enää niin väliäkään. Niin suuri drama queen en kuitenkaan ole, että suunnittelisin vahanukkeni hautaamista. – Tylsä tyyppi ja ikävä ihminen, ikävä ja vitun naiivi, nöyrimmästi anteeksi, mutta aion aiheuttaa teille harmeja jatkossakin.

4 Comments

  1. Posted 12/04/2011 at 09:54 | Permalink | Reply

    Kiva, että olet jatkossakin harminamme.

    Muistan, kun tein sinusta haastattelun NONOon. Otsikko oli Runo -yks vitun riesa.

    Et sinä siitä pääse. Se olet sinä.

    Halaus.

  2. Posted 12/04/2011 at 11:04 | Permalink | Reply

    Ainakin minulle on jo pitkään kaverilta kaverille kulkeva keskustelu tärkeintä runojen tietoisuudessa. En pahemmin seuraa lehtien riipimisiä, kenties yksi ilmiselvä ja kirkas poikkeus oli eiken Maaria Pääjärven Essee Parnassossa. Mainitsin siitä omassakin blogissani.

    Paperisten lehtien ylimielisyys ottaa aika ajoin pannuun.

    Kukahan puoluetoimistojen vahtimestareista pannaan kirjoittamaan suosikkilistat?

    Kolmen Mutkan maja – kustantamo lähetteli kerran eri lehdille lahjuskappaleita. Jos joku lehti niistä kirjoitti niin panivat senttarikriitikkonsa tilaamaan vielä erikseen oman kappaleensa. Näin teimme, ja aika pian painoksemme olikin loppuun tyhjääntynyt. Menekkiä olisi ollut, mutta ei niin vetävästi että toista painosta olisi kannattanut ottaa.

    Tai eihän se vielä ole sanottu; Tallinnan kirjapainot ovat melko kilpailukykyisiä?

    Mutta niin, piti sanomani: tsemppiä.

  3. heliniuminc
    Posted 12/04/2011 at 11:26 | Permalink | Reply

    juu, rasitus ja riesa
    ei hetken rauhaa, tunkee uniinki

    en pääse, en

    halaus ja voimia sinne susu!

  4. heliniuminc
    Posted 12/04/2011 at 11:38 | Permalink | Reply

    kiitos maininnasta!

    joo, ton mun käyttämän tallinnan painon työ ainaski oli nopeeta ja ammattitaitosta.

    jotain positiivistakin tapahtuu, esim. et poesiasta tuli osuuskunta.

    tsemppiä sulleki tikkis!

Leave a Reply

